Opony do pojazdów ciężarowych i przemysłowych

Etykieta UE na opony

eu-tire-label-image

Etykieta na opony w UE stymuluje ciągłe doskonalenie produktów

Etykieta na opony w UE zawiera przydatne operatorom flot i sprzedawcom obiektywne, wiarygodne i porównywalne informacje dotyczące istotnych właściwości opon.

Kliknij tu, aby odszukać wartości na etykiecie na opony w UE dla swojej opony lub jakiejkolwiek innej aktualnie oferowanej opony ciężarowej lub autobusowej Barum.

EU Tire Label Truck

Etykieta UE na opony — o czym informuje?

Od 2012, w krajach europejskich, obowiązują Etykiety Unii Europejskiej na opony, które są ustandaryzowanym zestawem informacji dotyczących zużycia paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Dzięki unijnym regułom, w ramach podnoszenia bezpieczeństwa na drogach i ograniczania zanieczyszczania środowiska etykiety wszystkich producentów zawierają nie tylko prezentację podstawowych trzech parametrów, ale stanowią wsparcie Klientów w ich decyzjach zakupowych.

Wet Grip

Jak czytać etykietę?

Przyczepność na mokrej nawierzchni / skuteczność hamowania 

Droga hamowania na mokrej nawierzchni od A (krótka) do G* (długa).

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jedną z najważniejszych właściwości opony z zakresu bezpieczeństwa. Dobra wartość oznacza krótką drogę hamowania na mokrej drodze. Poprawa o jedną klasę oznacza redukcję drogi hamowania o 5 do 10 metrów w przypadku pełnego hamowania z prędkości 80 km/h. W sytuacji awaryjnej liczy się każdy metr, gdyż może on przesądzić o uniknięciu wypadku.

Eu Label Fuel Efficiency

Efektywność paliwowa / opory toczenia

Zużycie paliwa od A (niskie) do G* (wyższe).

Zużycie paliwa w samochodach w dużym stopniu zależy od oporów toczenia opon, czyli siły o przeciwnym kierunku działającej na oponę stykającą się z podłożem. Mniejsze zapotrzebowanie na paliwo w oponach o niskim oporze toczenia wynika z mniejszych strat energii wskutek tarcia i emisji ciepła.

Niższe opory toczenia pozwalają więc oszczędzać paliwo i emitować mniej CO2.

Różnice w zużyciu paliwa pomiędzy dwiema klasami (np. B i C) mogą dochodzić do 3,5 l/100 km.

EU Label Noise

Hałasu

Hałas toczenia opony ciężarowej jest jednym z elementów hałasu ruchu drogowego i tym samym hałasu środowiskowego. Poza zmierzoną wartością w decybelach etykieta przedstawi poziom hałasu w klasach od jednej do trzech fal dźwiękowych. Trzy fale dźwiękowe oznaczają opony przekraczające unijne normy. Opony oznaczone dwiema falami dźwiękowymi nie przekraczają tego limitu, a te z jedną falą emitują hałas o ponad 3 dB niższy. Zmiana poziomu głośności o 10 dB oznacza dwukrotne zmniejszenie lub zwiększenie głośności.

 

* G nie jest wykorzystywane

Barum. Marka firmy Continental.