Optymalny układ klocków z poprzecznymi nacięciami w centralnym użebrowaniu i na barkach znacznie poprawia przyczepność na śniegu. Specjalny układ wielofunkcyjnych lameli zapewnia lepszą przyczepność opony we wszystkich kierunkach podczas kontaktu z nawierzchnią drogi. Specjalna konstrukcja profilu na środku poprawia przyczepność poprzeczną na śniegu. Zapewnia to wyjątkowo dobrą trakcję, krótką drogę hamowania i bezpieczną jazdę na zaśnieżonych drogach.
Lepsze rozmieszczenie rowków wzdłużnych i poprzecznych poprawia odprowadzanie wody z bieżnika na mokrej nawierzchni. Dodatkowe wyżłobienia w obszarze barkowym zapewniają optymalny kontakt z podłożem i tym samym lepsze przyleganie opony do mokrej nawierzchni. Takie rozmieszczenie rowków wzdłużnych i poprzecznych zapewnia zrównoważone i bezpieczne zachowanie na mokrej nawierzchni.
Udoskonalona struktura bieżnika z inaczej zestopniowanymi klockami o różnej długości po obu stronach bieżnika ogranicza hałas toczenia. Uzyskany w ten sposób poziom hałasu sprzyja odprężającej jeździe i ograniczeniu stresu kierowcy i pasażerów.
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.