Kiedy potrzebna jest tymczasowa naprawa opony?
Nawet przy zachowaniu najwyższej ostrożności nie zawsze da się uniknąć przebicia opony. To się rzadko zdarza, ale jednak małe, ostre obiekty na drodze mogą nie zawsze być widoczne, gdy prowadzisz. Zanim się zorientujesz, możesz potrzebować pianki do przebitej opony.
Można naprawiać małe dziurki o średnicy do 4 mm, pochodzące z przebicia gwoździem lub śrubą. To powinno umożliwić Ci dotarcie do najbliższego warsztatu. Rozdarcia, pęknięcia i przecięcia lepiej jednak pozostawić fachowcom. Ale co to w ogóle jest pianka do opon w sprayu?
Co zawiera zestaw do naprawy opony samochodowej?
Pianka do przebitej opony samochodowej to niewielki zamiennik opony zapasowej. Dlatego też wyrób powinien się znajdować tam, gdzie zazwyczaj w samochodzie jest opona zapasowa. Producenci samochodów fabrycznie wyposażają swoje auta w zestawy do naprawy opon samochodowych. Może to być kwestia praktyczna i związana z łatwością użytkowania, ale zestawy są też lżejsze od opony zapasowej.
W pełni wyposażony zestaw naprawczy składa się z dwóch rzeczy:
- Uszczelniacz: Lateks naturalny (koloru białego) w puszce, którym można uszczelnić przebicie od środka opony.
- Kompresor: Służy do wtłoczenia uszczelniacza w przebicie i ponownego napompowania opony.
Naklejki ostrzegawcze: Jedna naklejka wskazuje, że opona jest wypełniona uszczelniaczem. Druga przypomina kierowcy o konieczności utrzymywania maksymalnej dozwolonej prędkości przy uszczelnionej oponie.