Proces montażu opon:
Starą gumę trzeba usunąć przed naciągnięciem nowej opony na felgę. Pierwszy etap jest przeprowadzany ręcznie, a maszynę montażową wykorzystuje się później.
Pracownik warsztatu najpierw podnosi samochód, aby było możliwe zdjęcie koła z osi. Następnie musi spuścić powietrze z opony. Dzieje się to przez odkręcenie zaworu opony.
Następnie wykorzystywana jest montażownica, aby łyżka mogła oddzielić ściankę opony od felgi. Pracownik warsztatu umieszcza łyżkę na oponie i feldze, a potem na nią naciska. Następnie opona obraca się jeden raz i cały proces jest powtarzany. Krok demontażu gwarantuje, że stopka opony, tj. wewnętrzny pierścień opony, jest całkowicie dociśnięta na garb felgi. Później pracownik zaciska felgę w montażownicy, usuwa odważniki z felgi, a następnie wykorzystuje dźwignię montażową, aby umieścić stopkę opony nad ramieniem montażowym. Teraz to tylko kwestia naciśnięcia guzika. Maszynę montażową (montażownica) wprawia się w obrót, a opona jest automatycznie ściągana z felgi.